sometimes you just have to set your ego aside and remember that the love you have for that other person is more important than winning a fight :)

- marshall & lily, how i met your mother e6s5

Thursday, August 30, 2012

kebenaran nikah. checked!

alhamdulillah,, dah dapat borang kebenaran nikah! ^_^

memang panjang procedure utk dapatkan kebenaran nikah..

mula2 sekali pergi kursus kawen, kita rasa terpaksa dengar,, ape ingat yg bagi ceramah tu rajin sgt nk kerja weekend utk mengingatkan kita benda2 yg mungkin terlepas pandang?? haha

isi borang hijau.. buat HIV test macam dalam entri ini.. utk siapa?? utk pastikan diri dan keturunan bersih dan sihat

jumpa imam & sidang kariah.. kita yang silap,, masa nak nikah/ada kematian baru lah sibuk nak cari diorang.. tak patut betul

hantar borang kat pejabat agama & dapatkan kebenaran utk nikah ^_^

tapi,,

bila fikir2 balik,, procedure ni bukanlah sesuatu yg membebankan,, sy tau,, ramai (termasuk saya duluuuuuuuuu) merungut pasal procedure ni.. nampak macam leceh.. tapi bila dah melaluinya,, sy rasa benda ni memang sangat perlu.. sebab tak semua orang betul2 arif dalam syarat2 sah & rukun nikah,, jadi pejabat agama sekadar membantu utk berurusan supaya pernikahan yg dijalankan nanti sah dan halal. 

urusan nak dapatkan kebenaran nikah ni senang je  sebenarnya,, cuma kena buat byk benda,, 

so fellow b2b,, jangan risau ye ;)

alhamdulillah,,

sy da bole kawengggggg,, hiks 

2 comments:

pelangi chenta said...

sy bulan 9 nie baru nak kursus kahwin.lepas tue mmg dah kena setelkan bnyk urusan.nak melaluinya rasa cam sesak nafas pulak.terasa nak tunggu bulan 12 nie cepat lah pulak

[az azhari]™ said...

relax dear. insyaAllah dipermudahkan :)